Innowacyjne metody nauczania na lekcji języka polskiego
w naszej szkole.
Klasa ósma w ramach przypomnienia wiadomości o archaizmach stworzyła samodzielnie quizy, używając różnych platform internetowych, np.
https://zasobygwp.pl/redirect?sig=afde12a498e890c178a5d24e2eb985730eaf286c121d215952d889e423608a50&url=aHR0cHM6Ly93b3Jkd2FsbC5uZXQ=&platform=desktop&brand=wp" nh-safe-redirect="">https://wordwall.net
https://zasobygwp.pl/redirect?sig=6c93e9d3df7f18d45d4f361638906c212a55b23b697e6c701c1fbf0f6340e0a4&url=aHR0cHM6Ly9rYWhvb3QuY29tL3NjaG9vbHMtdS8=&platform=desktop&brand=wp" nh-safe-redirect="">https://kahoot.com/schools-u/
Przy tworzeniu quizów korzystali ze słownika polszczyzny staropolskiej, dostępnego w wersji elektronicznej. Wykazali się również znajomościami z zakresu technologii informatycznej oraz języka angielskiego, używając platform anglojęzycznych przy tworzeniu zagadek językowych. Uczniowie brali bardzo chętnie udział w lekcji, prezentując swoje quizy oraz biorąc w nich udział. Każdy zapamiętał, co to jest archaizm.
Klasa siódma przy okazji omawiania ,,Żony Modnej" Ignacego Krasickiego stworzyła karykaturę kobiety współczesnej. Uczniowie świetnie wykazali się znajomością pojęć takich jak: hiperbola oraz właśnie karykatura, tworząc wspaniałe rysunki.
Klasa czwarta miała przyjemność w ramach lekcji o teatrze uczestniczyć wirtualnie w sztuce teatralnej
pt. ,,Legenda o Bazyliszku". Sztuka podsumowała nasze rozważania o teatrze oraz legendach omawianych na lekcji.
pt. ,,Legenda o Bazyliszku". Sztuka podsumowała nasze rozważania o teatrze oraz legendach omawianych na lekcji.
Klasa piąta przy okazji podsumowania lektury ,,W pustyni i w puszczy" została podzielona na dwie grupy (dwa pokoje na platformie TEAMS). Każda grupa dostała link do pokoju zagadek: https://zasobygwp.pl/redirect?sig=2223bbaadbf18d71faae095c65f7f2be5ed2c3fb2b3b2be2ea660efefb647463&url=aHR0cHM6Ly92aWV3LmdlbmlhbC5seS81ZTk3ZmMzYmMxN2QyYTBkYjBhMWU5MmIvZ2FtZS1icmVha291dC13LXB1c3R5bmktaS13LXB1c3pjenktZXNjYXBlLXJvb20=&platform=desktop&brand=wp" nh-safe-redirect="">https://view.genial.ly/5e97fc3bc17d2a0db0a1e92b/game-breakout-w-pustyni-i-w-puszczy-escape-room.
Celem rozwiązania zagadek było zdobycie szyfru do ocalenia Stasia i Nel z rąk porywaczy. Uczniowie w swoich grupach pięknie ze sobą współpracowali, dzieląc się informacjami i pomagając sobie nawzajem. Utrwalili swoje wiadomości dotyczące lektury i świetnie przy tym się bawili grywalizując ze sobą.
Klasa szósta w ramach lekcji o różnych rodzajach muzeów odbyła wirtualną wycieczkę po Kopalni Soli w Wieliczce: https://zasobygwp.pl/redirect?sig=5a302939e93734d95c4a49dd63bf26a2358d52378f0aacdd1750eb29a992c24d&url=aHR0cHM6Ly93d3cuYWkzNjAucGwvcGFub3JhbXkvMjc4&platform=desktop&brand=wp" nh-safe-redirect="">https://www.ai360.pl/panoramy/278
Klasa szósta przy okazji podsumowania swojej wiedzy o nieodmiennych częściach mowy zagrała w internetową grę planszową, stworzoną na bazie podręcznika. Każdy uczestnik rzucał wirtualną kostką, przenosił swój pionek na pole wskazane przez kostkę i musiał odpowiedzieć na pytanie znajdujące się pod polem. Pytania były zadaniami z ćwiczeń do języka polskiego. Klasa świetnie się przy tym bawiła, starając się wyrzucić tyle oczek, aby ominąć pole z pytaniami. Link go gry: https://zasobygwp.pl/redirect?sig=f900e9afc0fc1c620bd590acc0be57f153d9bb7ff1079bbb96d8196c70017f12&url=aHR0cHM6Ly92aWV3LmdlbmlhbC5seS81ZjdmNGNiMWVjNzE5NjBkNmY0N2MxMzQvZ2FtZS1ncmFtYS1wYXJ0eWt1bGEtaS13eWtyenlrbmlrLWtsNi1uZQ==&platform=desktop&brand=wp" nh-safe-redirect="">https://view.genial.ly/5f7f4cb1ec71960d6f47c134/game-grama-partykula-i-wykrzyknik-kl6-ne
Katarzyna Paczóska