Logowanie

Gościmy

Odwiedza nas 291 gości oraz 0 użytkowników.

INNOWACYJNE SPOSOBY NA PODSUMOWANIE OMAWIANYCH  LEKTUR.

W klasie szóstej na podsumowanie lektury ,,Szatan z siódmej klasy" zamiast testu, zrobiliśmy escape room. Pokój zagadek wpasował nam się tematycznie do omawianej powieści. Uczniowie dostali linki do strony z wejściem do escape roomu. Należało rozwiązać kilka zagadek, oczywiście związanych z lekturą, i wykazać się umiejętnościami detektywistycznymi, np. logiką i myśleniem przyczynowo-skutkowym. Każda zagadka była wskazówką do kolejnej i powoli prowadziła gracza do wyjścia. W finale uczniowie musieli wpisać hasło oraz otworzyć drzwi za którymi znajdował się skarb. Pod skarbem ukryty był cytat, który VI klasa musiała podać nauczycielowi, aby otrzymać bardzo dobrą ocenę z lektury. Wszyscy podjęli się wyzwania i z zaangażowaniem próbowali rozszyfrować grę. Taka forma sprawdzenia znajomości treści lektury, zdecydowanie bardziej przypadła im do gustu. 

W klasie piątej na podsumowanie lektury ,,Chłopcy z Placu Broni" uczniowie mieli za zadanie przejść quiz, odpowiadając poprawnie na pytania. Jeśli popełnili błąd,quiz cofał się do pierwszego pytania, dlatego nie było łatwo. Walczyli dzielnie. Trzeba było wykazać się znajomością tekstu, żeby rozwiązać wszystkie zadania.Na końcu quizu należało znaleźć hasło, które uczniowie przesyłali do nauczyciela jako znak, że ukończyli quiz. Słowa hasła były okrzykiem chłopców z PlacuBroni: ,,Hola! Ho!". Również taka forma sprawdzenia wiedzy z lektury bardziej im się spodobała, niż zwykły sprawdzian z wiedzy o lekturze. Próby podjęły sięnawet osoby zwykle mniej chętne i również zostały nagrodzone pozytywnymi ocenami, bo udało im się dojść do końca i podać hasło.
 
Również podsyłam link do quizu:
Klasa czwarta natomiast jest na etapie kończenia swoich lapbooków z lektury ,,Mikołajek".  
 
Katarzyna Paczóska

Dyplomy

Szkoła Podstawowa im. Ks. Jana Twardowskiego w Borowinie Sitanieckiej © 2018. Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Opieka techniczna: Adam Skrzyński