Informacja
dla uczestników zakwalifikowanych do programu
„Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”
finansowanego ze środków programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego
Wniosek numer: 2023-1-PL01-KA122-SCH-000115765
Rok szkolny 2023/2024
Grupowa mobilność uczniów – wyspa Chios/ Grecja.
Zostaliśmy poinformowani przez linie lotnicze Sky Express, że nasz wylot został przesunięty na 17 maja 2024 r. o 19:20 z Warszawy.
Powrót bez zmian 25 maj 2024 r. w sobotę.
Zespół FERS
Dnia 09.05.2024 r. o godzinie 15:15 w czwartek zapraszamy na spotkanie rodziców uczestników zakwalifikowanych do programu
„Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”
finansowanego ze środków programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego
Wniosek numer: 2023-1-PL01-KA122-SCH-000115765
Rok szkolny 2023/2024
Grupowa mobilność uczniów – wyspa Chios/ Grecja.
Spotkanie ma na celu przekazanie informacji organizacyjnych związanych z wyjazdem oraz pobytem w Grecji, wyspa Chios.
Zespół FERS
Dnia 17.04.2024 r. na 7 i 8 lekcji organizujemy spotkanie
uczestników zakwalifikowanych do programu
„Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry
edukacji szkolnej”
finansowanego ze środków programu Fundusze Europejskie dla
Rozwoju Społecznego
Wniosek numer: 2023-1-PL01-KA122-SCH-000115765
Rok szkolny 2023/2024
Grupowa mobilność uczniów – wyspa Chios/ Grecja.
Spotkanie ma na celu przekazanie informacji organizacyjnych
związanych w podróżą, pobytem na lotnisku, zasadami
obowiązującymi na lotnisku, bagażem, przekazaniem informacji
na temat Grecji, wyspy Chios, położenia geograficznego.
Zespół FERS
Opis projektu
Szkoła Podstawowa im. Ks. Jana Twardowskiego w Borowinie Sitanieckiej realizuje projekt „Rozwój wyobraźni przestrzennej”.
Jest to grupowa mobilność uczniów, która odbędzie się na wyspie Chios (Grecja).
Projekt „Rozwój wyobraźni przestrzennej” został zatwierdzony do realizacji i otrzymał dofinansowanie z projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej” ( Wniosek numer: 2023-1-PL01-KA122-SCH-000115765) w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Integracja rówieśnicza:
Działania
- zorganizujemy spotkania i aktywności, które pomogą uczniom nawiązać nowe znajomości i budować relacje z uczniami z innych krajów.
Rozwijanie wyobraźni przestrzennej i orientacji w terenie:
- nasze działania będą skupiały się głównie na rozwijaniu wyobraźni przestrzennej i umiejętności orientacji w nowym środowisku,
- planujemy aktywności terenowe, takie jak spacerowanie po okolicy, rozwiązywanie zagadek terenowych czy mapowanie terenu, aby umożliwić uczniom eksplorację i rozwijanie wyobraźni przestrzennej.
Zajęcia grupowe, tematyczne, warsztaty, wyjścia kulturalne, doświadczenia i eksperymenty:
- wspólnie z naszą szkołą partnerską przygotujemy różnorodne zajęcia i aktywności, które będą wspierać rozwój wyobraźni przestrzennej uczniów, a ponadto działania te będą ukierunkowane na manipulację przestrzenią, twórcze myślenie oraz eksplorację nowych możliwości percepcji przestrzennej.
Wdrażanie kompetencji społecznych i matematycznych:
- przeprowadzimy warsztaty i zajęcia praktyczne, które rozwijają umiejętności interpersonalne oraz umiejętności matematyczne, dlatego ćwiczenia grupowe i zadania problemowe będą kluczowe w tym procesie.
Opracowanie programu pobytu:
- stworzyliśmy harmonogram działań, który będzie obejmował wszystkie zaplanowane aktywności sprzyjające rozwojowi wyobraźni przestrzennej uczniów.
Poznanie innej kultury:
- Przygotowaliśmy program, który umożliwi uczniom zgłębianie kultury kraju, do którego się
- Planujemy wizyty w miejscowych muzeach/ instytucjach kulturalnych oraz uczestnictwo w lokalnych tradycjach i obyczajach.
Poprzez te działania będziemy dążyć do głównego celu, jakim jest rozwój wyobraźni przestrzennej uczniów.
Grupa docelowa
W mobilności weźmie udział grupa 10 uczniów Szkoły Podstawowej im. Ks. Jana Twardowskiego w Borowinie Sitanieckiej z klas V-VIII. Warunkiem zakwalifikowania grupy do udziału w programie jest spełnienie kryterium niekorzystnej sytuacji uczestnika tj. dwoje uczniów z trudnościami edukacyjnymi oraz ośmioro uczniów z przeszkodami natury geograficznej.
Cele
Cel główny wyjazdu zakłada rozwijanie wyobraźni przestrzennej poprzez interakcję z architekturą miejsca docelowego, doskonalenie kompetencji matematycznych i logicznych, podnoszenie kompetencji społecznych w zakresie tolerancji i akceptacji, uświadomienie wpływu cywilizacji na rozwój architektury, poszerzenie horyzontów poprzez wymianę kulturową oraz poszerzenie wiedzy uczestników na temat możliwości, jakie zapewnia program FERS w zakresie kształcenia.
Efekty
Nabycie umiejętności poznawczych związanych z orientacją w terenie i myśleniem przestrzennym.
Doskonalenie znajomości własności figur, brył, wykonywania obliczeń, przekształceń i praktyczne wykorzystanie tej wiedzy w życiu codziennym.
Rozwinięcie samodzielności, kreatywności i pomysłowości poprzez doświadczenia zdobyte w innym kraju.
Doskonalenie umiejętności organizacji i planowania czasu.
Wartość projektu - 50 593,71 PLN
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich - 50 593,71 PLN
Informacja
Dnia 06.03.2024 r. o godzinie 15:15 odbędzie się spotkanie uczestników wraz z opiekunem zakwalifikowanych do programu
„Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”
finansowanego ze środków programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego
Wniosek numer: 2023-1-PL01-KA122-SCH-000115765
Rok szkolny 2023/2024
Grupowa mobilność uczniów – wyspa Chios/ Grecja w celu przekazania informacji i podpisania umowy.
FERS dokumenty.
Lista FERS_rozpatrzone_wnioski